باربری در فرمانیه ، اتوبار در فرمانیه

باربری فرمانیه ، اتوبار فرمانیه : باربری و اسباب کشی در محدوده فرمانیه تهران با سرویس ویژه

باربری در فرمانیه ، اتوبار در فرمانیه

باربری فرمانیه ، اتوبار فرمانیه : باربری و اسباب کشی در محدوده فرمانیه تهران با سرویس ویژه

بیمه باربری و حمل و نقل

بیمه حمل و نقل تعهدی است‌ که‌ بیمه‌گر در ازاء دریافت حق بیمه‌ متناسب‌ با بار و کالا، ملزم و متعهد به جبران خسارتهای احتمالی مندرج در قرارداد بیمه در جریان حمل و نقل کالا توسط وسائط حمل و نقل مختلف میشود. با ادامه مطلب همراه باشید 

 بیمه باربری و حمل و نقل

بیمه باربری کالا یا بیمه های حمل و نقل ؛ بیمه ای است که بیمه گر در مقابل حق بیمه ای که از بیمه گذار دریافت می کند متعهد میشود چنانچه در جریان حمل کالا از نقطه ای به نقطه دیگر در نتیجه وقوع خطرهای موضوع بیمه ، کالا تلف شده و یا دچار خسارت شود و یا بیمه گذار هزینه هائی در رابطه با این خطرات متحمل شود زیان وارده را جبران نماید.

هدف از بیمه نامه باربری چیست؟

بیمه نامه باربری ، زیان های مالی کالاهای تجاری را در صورت تحقق خطرات مرتبط حمل و نقل ( دریایی، هوایی، زمینی ) مورد پوشش قرار می‌دهد و هدف از آن حفظ منافع صاحبان کالا، تجار، وارد کنندگان و در نهایت حفظ منافع ملی است.

بیمه نامه باربری ساده

بیمه نامه ای است که برای حمل کالایی مشخص و معین صادر می شود و در آن مشخصات کالای بیمه و وسیله حمل کالا طبق فرم پیشنهاد باربری در آن قید می گردد.

بیمه باربری باز

بیمه پوششی باز نوعی قرارداد کلی بیمه برای حمل کالا در طول دوره اعلام شده بیمه‌نامه است که در آن ارزش مورد بیمه و همچنین شرایط حاکم بر هر مورد از حمل تغییر می‌کند. در این حالت بیمه‌گذار به محض انجام هر مورد حمل و نقل ( و یا طبق قرارداد به صورت روزانه، هفتگی ،ماهانه و ... )  فهرست‌های حمل، مشخصات ارزش و حق بیمه آن را اعلام و بیمه‌گر متناسب با آن الحاقیه‌ای به قرارداد کلی اضافه می‌کند. 

در این قرارداد معمولا حق بیمه ابتدا به صورت کلی منظور می‌شود و با روند کاری اداری برای حمل ‌های وابسته به آن کمتر می‌شود. در زمان حمل اثاثیه که دسترسی به بیمه‌گر ممکن نباشد، اعلام بعدی بیمه‌گذار در چهارچوب قرارداد کلی که از قبل منعقد شده، برای صدور الحاقیه کافی است.

از مزایای قرارداد پوششی باز این است که اگر در زمان حمل دسترسی به بیمه‌گر ممکن نباشد، اعلام بعدی بیمه‌گزار در چهارچوب قرارداد کلی که از قبل منعقد شده، مبنی بر حمل کالا، برای صدور الحاقیه کفایت می‌کند. همینطور روند اداری مورد نیاز برای صدور بیمه‌نامه باربری به صورت جداگانه کاهش می‌یابد.