باربری در فرمانیه ، اتوبار در فرمانیه

باربری فرمانیه ، اتوبار فرمانیه : باربری و اسباب کشی در محدوده فرمانیه تهران با سرویس ویژه

باربری در فرمانیه ، اتوبار در فرمانیه

باربری فرمانیه ، اتوبار فرمانیه : باربری و اسباب کشی در محدوده فرمانیه تهران با سرویس ویژه

بسته‌ بندی ظروف شکستنی

نقل‌مکان به منزل جدید شامل مراحلی از جمله بسته ‌بندی وسایل منزل است.بسته‌بندی اثاثیه شکستنی و باارزش از اهمیت بیشتری برخوردار‌ بوده و نیازمند دقت و مراقبت بیشتری است. برای حفظ سلامت اثاثیه لازم است نکاتی را رعایت کنید. 

بسته‌ بندی ظروف شکستنی

نکاتی برای بسته‌ بندی اثاثیه شکستنی پیش از اسباب‌کشی

نقل‌مکان به محلی جدید شامل فعالیت های زیادی از جمله بسته ‌بندی وسایل گوناگون منزل است. در این‌ میان بسته‌بندی اثاثیه شکستنی و باارزش از اهمیت بیشتری برخوردار‌ بوده و نیازمند دقت و مراقبت بیشتری است. در اینجا به نکات مفیدی می‌پردازیم که می‌تواند شما را در چگونگی بسته بندی وسایل شکستنی در زمان نقل مکان یاری دهد.

بسته‌‌بندی و حمل وسایل باید با دقت و مراقبت هرچه تمام انجام شود و کوچکترین سهل‌انگاری در این مسیر می‌تواند به آسیب و تخریب وسایل ظریف منجر شود.

افراد حرفه‌ای بسیاری هستند که به بسته ‌بندی و انتقال وسایل شما در زمان جابه‌جایی می‌پردازند و به خوبی می‌دانند که به چه شکل از وسایل شما محافظت کنند. اما عدم استفاده از خدمات بسته بندی شرکت‌های باربری باعث می شود خود را در زمان بسته ‌بندی وسایل‌تان دست تنها و سردرگم ببینید . در چنین شرایطی، بهتر است که بدانید چه‌طور بسته‌‌بندی اثاثیه را بطور دقیق و با کیفیت انجام دهید در زمان حمل و نقل از بین نروند .

زمان بسته بندی ظروف و وسایل شکستنی و حساس باید از دقت و احتیاط بیشتری بهره بگیرید چرا که مستعد آسیب‌پذیری بیشتری هستند.

نکاتی برای بسته‌بندی ظروف شکستنی

بسته بندی این گونه ظروف ممکن است وقت‌گیر باشد اما کار چندان سختی نبوده و تنها نیازمند همت شما برای شروع این کار است. در زیر لیستی از مواردی را می‌یابید که قبل از شروع بسته بندی به آنها نیاز دارید:

جعبه های مقوایی

فوم محافظ ظروف، محافظ حبابدار

مقدار زیادی روزنامه برای بسته بندی ظروف

نوار چسب بسته بندی

قیچی

ماژیک

شیوه صحیح بسته بندی

در مرحله اول باید از جعبه‌ی مناسبی برای جا دادن ظروف خود استفاده کنید. هر گونه جعبه مقوایی بزرگ به شرط آن که محکم باشد و فشار را تحمل کند گزینه‌ی مناسبی است. مطمئن شوید که کارتن ها فرسوده و قدیمی نیستند و درهایشان به راحتی و باز و بسته می‌شوند. برای تهیه آنها می‌توانید به سوپر مارکت‌های محله خود مراجعه کنید اما پیش از استفاده از جعبه‌ها، از سلامت و استحکام آن‌ها اطمینان به عمل بیاورید. در مرحله بعد، به منظور حفاظت از ضربه، از چند روزنامه استفاده کنید. آنها را مچاله کرده و کف جعبه قرار دهید. دقت داشته باشید که کف جعبه را با ورقه‌های روزنامه پر نکنید و حتما آنها را به صورت مچاله شده کف جعبه قرار دهید چرا که روزنامه مچاله شده به صورت یک ضربه گیر عمل کرده و از خسارات احتمالی جلوگیری می‌کند. در هنگام استفاده از روزنامه دقت داشته باشید که ظروف خود را به گونه‌ای قرار دهید تا جوهر روزنامه باعث ایجاد لکه روی ظروف شما نشود.

در مرحله بعد، برای بسته‌بندی بشقاب‌های خود بشقاب مورد نظر را در وسط کاغذ بسته بندی یا همان روزنامه قرار دهید و توسط چند روزنامه دیگر آن را به خوبی بپوشانید و سپس بشقاب دیگری را روی آن قرار داده و دوباره توسط روزنامه آن را خوب بپوشانید. سعی کنید همیشه بیش از یک روزنامه برای پوشاندن بشقاب‌ها استفاده کنید تا بشقاب‌ها از حفاظت بهتری بهره‌گیرند. زمانی که ۳ تا ۴ بشقاب را به این شکل با روزنامه پوشاندید آنها را به وسیله ی چسب بسته بندی به هم بچسبانید تا از فضای خالی احتمالی بین آنها جلوگیری کرده و مانع خسارت احتمالی شوید. به صورت مشابه، تمام بشقاب های خود را به این گونه بسته بندی کنید و آنها را در جعبه های تهیه شده قرار دهید. این نوع بسته بندی مناسب تمامی بشقاب ها با سایز های متفاوت می‌باشد.

برای بسته بندی فنجان ها، فنجان مورد نظر را در میان روزنامه قرار دهید و تمام گوشه های روزنامه را به داخل فنجان برگردانید و فنجان بعدی را به همین شکل داخل فنجان قبلی قرار دهید و با روزنامه بپوشانید.

برای بسته بندی لیوان ها باید هر کدام از آنها را روی یک لبه روزنامه قرار داده و تا لبه‌ی دیگر آن، لیوان را بغلتانید تا روزنامه دور‌تا‌دور لیوان را بپوشاند.قسمت های دیگر را به داخل لیوان برگردانید. این کار را میتوانید برای بسته بندی گلدان ها و یا بطری های شیشه‌ای نیز انجام دهید و اگر ظرف هایتان گران قیمت هستند از تعداد روزنامه های بیشتری برای پوشاندن آنها استفاده کنید. همچنین میتوانید از جعبه هایی استفاده کنید که مخصوص بسته بندی لیوان ها هستند و از قسمت های متفاوتی تشکیل شده‌اند تا از برخورد لیوان ها با یکدیگر جلوگیری کنند.

همچنین تمام وسایل آشپزی به ویژه اگر جنس شیشه‌ای داشته باشند و یا شکستنی باشند را نیز میتوان به وسیله‌ی چندین روزنامه به همان شیوه ذکر شده بسته بندی کرد. تنها به خاطر داشته باشید که در مصرف روزنامه برای بسته بندی وسایل خود صرفه جویی نکنید چرا که هر چه بیشتر از روزنامه ها استفاده کنید ایمنی ظرف هایتان بیشتر میشود. ظروف هایی نظیر قاشق، چنگال و چاقو را نیز میتوان به صورت دسته‌ای و چند تایی با هم به وسیله روزنامه بسته بندی کرد و برای صرفه جویی در فضای موجود میتوان آنها را پس از بسته بندی درون ظرفی بزرگ قرار داد.

برای بسته بندی ظروف در دار مانند قابلمه ها ، ابتدا بدنه آنها را با روزنامه بسته بندی کنید و سپس درب آنها را به صورت وارونه روی آن قرار دهید و دوباره با روزنامه آن ها را بپوشانید. توجه داشته باشید که برای قرار دادن این گونه ظروف، آنها را پس از بسته بندی از پهلو داخل جعبه قرار دهید.

همچنین برای بسته بندی ظروفی مانند آبمیوه‌گیری، مخلوط‌ کن و دیگر وسایل، ابتدا قسمت های آنها را از هم جدا کرده و هر قسمت را جداگانه به وسیله‌ی روزنامه بسته بندی کنید و توجه داشته باشید که اگر این وسایل شیشه‌ای بودند، داخل آنها روزنامه مچاله شده قرار دهید.

تمام اجسام و ظروف محکم و نشکستنی را در کف جعبه قرار دهید و بشقاب‌ها را به صورتی که روی لبه‌ی خود قرار گیرند در جعبه جاسازی کنید. این کار باعث می‌شود تا آنها کمتر مستعد آسیب پذیری باشند. همچنین لیوان‌ها، فنجان‌ها و ظروف شیشه‌ای را در سطح بالایی جعبه قرار دهید تا ظروف دیگری روی آنها نباشد چرا که این گونه ظروف در صورت تحمیل فشار آسیب‌پذیر بوده و صدمه می‌بینند. در آخر، هر‌جای جعبه که جا بود را از محافظ‌های حباب‌دار پر کنید.

زمانی که همه چیز را درون جعبه قرار دادید، روی وسایل را مانند کف جعبه از روزنامه‌های مچاله شده پر کنید و در جعبه را ببندید و توسط چسب بسته بندی محکم جعبه را ببندید. جعبه را با وسایل زیاد پر نکنید چراکه احتمال آسیب پذیری آنها افزایش می‌یابد و به مقداری وسایل خود را درون جعبه قرار دهید تا بین آنها فضای خالی وجود داشته باشد تا آن فضا‌ها را با محافظ‌های حباب دار پر‌کنید. به وسیله‌ی ماژیک تمام سطح جعبه را با علائم “شکننده” و “شکستنی” علامت گذاری کنید و سروته بودن جعبه را نیز با فلش نمایان کنید. همچنین اگر تعداد زیادی جعبه دارید می‌توانید با ماژیک روی آنها ذکر کنید که هر یک شامل چه اجسامی هستند. این کار به شما کمک می‌کند تا در زمان باز کردن جعبه‌ها، جعبه مورد نظر را راحت‌تر پیدا کنید و باز کردن جعبه‌ها برایتان آسان‌تر می‌شود.

با برنامه ریزی می‌توانید بدون زحمت زیاد، فرآیند بسته بندی ظروف خود را به پایان برسانید. همچنین رعایت نکات ذکر شده در بالا، تجربه بسته‌بندی اثاثیه بدون دردسر را برای شما تضمین خواهد کرد و به این شکل شما به راحتی می‌توانید وسایل کوچک را خودتان بسته بندی کنید و برای وسایل بزرگتر و حمل و نقل آنها از شرکت‌های بسته بندی و اتوبار استفاده کنید .